Changemakers Academy

PURPOSE POWER PLAY

ca

Vergroot jouw impact op de wereld: zet een beweging in gang!

Je bent ondernemer met een missie voor een mooiere samenleving. Je hebt een droomdoel voor ogen: een plan, een project of een product voor minder plastic verbruik in de wereld. Of je ontwikkelde diensten of producten waarmee je bijdraagt aan de sociale cohesie in een wijk of een dorp.

Wat het ook is, je hebt een sterke drive om jouw stempel achter te laten op de wereld. En om de wereld – al is het maar een klein beetje -  mooier achter te laten dan dat ze was.

Je draagt dit dagelijks uit in jouw ondernemerschap.
En toch heb je het gevoel dat jouw impact nog groter kan zijn. Dat je nog meer mensen zou kunnen bereiken, meer klanten zou kunnen helpen en daarmee een nog grotere bijdrage kunt leveren aan jouw droomdoel voor een mooiere samenleving.

Wat nou als jij een fanclub om jou heen hebt staan?


Mensen die jouw droomdoel delen en jou helpen in jou missie voor een mooiere wereld? 
Fans die jij kunt helpen met jouw diensten en producten?

Dan is het tijd om te werken aan jouw impact!

Om meer fans te vinden en verbinden. Om jouw droomdoel en jouw business groter te maken. Zodat je nog meer kunt betekenen voor een betere wereld, een mooiere samenleving.

Denk je: ja dat wil ik!

Ik wil ook mijn eigen beweging starten, een eigen fanclub creëren en daarmee mijn bereik en mijn impact vergroten….

Dan heb ik het perfecte programma voor jou!

Op 30 september start de volgende ronde. Schrijf je nu in voor de Changemakers Academy 2019 – 2020

Be the change!

ca3

Het is mijn missie om wereldverbeteraars te helpen hun droomdoel voor een mooiere samenleving in actie te zetten. Dat doe ik door hen te inspireren en te motiveren in een mix van storytelling, leadership development en campagne voeren. Ik noem het gelukslobbyen.

Ik deed jarenlang ervaring op met het in gang zetten van een beweging als lobbyist in Brussel. Dat deed ik voor Fortune 500 bedrijven uit allerlei bedrijfstakken. Nu zet ik al die kennis en ervaring in voor wereldverbeteraars, omdat ik geloof dat wij allemaal de verandering kunnen zijn die we willen zien in de wereld.

"Be the change"

dat is mijn motto!

Irene Janssen

Changemakers Academy

Create a movement. Change the world.

De Changemakers Academy is een intensief programma waarbij wij aan de slag gaan samen met andere gemotiveerde leiders, experts en ondernemers. In de Changemakers Academy leer ik je alles wat je moet weten om een beweging op gang te krijgen, een campagneplan te maken en de media te bereiken.

En dat allemaal vanuit jouw eigenheid en passie om bij te dragen aan positieve verandering. Zodat jij met jouw unieke verhaal met heel veel energie en plezier jouw fans vindt en verbindt, jouw klantenkring vergroot en daarmee jouw impact op de wereld vergroot.

Jij en ik werken samen in Mastermind gesprekken samen met de andere changemakers in de academy. Zo groei jij samen met de andere changemakers in de groep. Je leert elkaar kennen en je gaat elkaar ondersteunen en inspireren, dat doe je ook in een besloten Facebook groep.

Bovendien sluiten we de Changemakers Academy samen af aan het einde van de cursus met een live bijeenkomst. Niets wat je dan nog tegenhoudt die beweging op gang te brengen en de verandering te zijn die je wilt zien in de wereld!

Wil jij dat ook? Lees dan gauw verder!

ca4

Changemakers Academy

Create a movement. Change the world.

1

Les 1 – Jouw waarom

Leiders die vanuit hun waarden communiceren en handelen zijn succesvol, zo leert Simon Sinek ons met zijn ‘Start with why’. Als jij jouw waarom kent en er helder over kunt communiceren, kun je jouw fans vinden en verbinden op een niveau die dieper gaat dan enkel wat je doet.

Daarom werk je in week 1 jouw waarom uit. Zodat jij heel helder weet wie jij bent en wat jij belangrijk vindt. En jouw fans dus ook.

#tellyourstory

2

Les 2 – Jouw droomdoel

Jij hebt een visie in jouw hoofd. Een beeld zoals jij de wereld wil zien. Een plaatje van een mooiere samenleving. Dat is jouw droomdoel. Na het afronden van deze les staat jouw droomdoel als een huis.

Je snapt waarom deze zo verbonden is met jouw waarom. Zodat je deze ook uit kunt dragen. Niet alleen voor jouw plannen nu, maar ook voor toekomstige plannen, projecten of producten. Gewoon omdat jij, jij bent.

#tellyourstory

3

Les 3 - Jouw fans in actie

Wie worden er ook blij van jouw droomdoel? Wie willen er meedoen? Dat zijn jouw fans! Misschien ken je ze al en misschien nog niet (allemaal). Deze week kruip je echt in de huid van jouw (potentiële) fans. Zodat je heel helder hebt wie ze zijn,  wat ze doen en waarom ze jou willen helpen met jouw droomdoel.

Bovendien weet je na deze week precies wat jij van jouw fan wilt vragen. Welke actie je van ze verwacht. Wil je ze laten kennismaken met jouw droomdoel? En als ze van jouw droomdoel hebben gehoord, wat wil je dan dat ze zeggen of doen? Het begin van een beweging is gemaakt!

#createamovement

4

Les 4 - Jouw campagneplan

Met de ijzersterke voorbereiding van de eerste drie weken ga je nu aan de slag met een campagneplan. Want met een helder campagneplan kun jij de wereld instappen en jouw fans meenemen in jouw verhaal, jouw droomdoel. Jij geeft jouw fans hun eigen rol in jouw droomdoel. Ze gaan meedoen en komen in actie.

Deze week draait daarom om een creatief campagne idee, met natuurlijk een spetterende verrassingsactie. Dat idee werk je direct uit in een (social) media planning (een content calender). Dat doe je op jouw manier. Zodat jij er zin in krijgt en niet kan wachten totdat jouw fans in actie komen voor jouw droomdoel.

#createamovement

5

Les 5 – Jij in de media

Jij bent met jouw verhaal dé aangewezen persoon om met enthousiasme en passie te vertellen over jouw droomdoel. De media kunnen een heel mooi instrument zijn om jouw droomdoel en jouw campagne onder de aandacht te brengen bij jouw fans. Zodat je de beweging nog groter kunt maken, meer fans kunt vinden en verbinden en een nog grotere impact kunt hebben op de wereld.

Afhankelijk van wie jouw fan is en waar hij of zij zich bevindt, kun je lokale, regionale of landelijke media benaderen met een persbericht. Na deze week weet je precies hoe zo’n persbericht eruit moet komen te zien en hoe je dit op de juiste plek onder de aandacht brengt .

#bethechange

6

Les 6 – Go with the flow!

Jouw campagneplan staat als een huis. Je weet wie je bent en wat jouw droomdoel is. Je weet precies wie jouw (potentiele) fans zijn en op welke manier je hen graag in actie ziet voor jouw droomdoel. Nu is het zaak om daar focus te behouden en prioriteiten te stellen.

Want campagne voeren is een van de meest spannende dingen om te doen: het is een echte rollercoaster! Loopt alles volgens plan? En zo niet, hoe stuur je effectief bij? Na deze week heb jij de tool in handen om op ieder moment en in slechts 10 minuten de koers vast te houden en indien nodig bij te stellen.
Just go, go, go!

#bethechange

CA6

Wat heb ik allemaal voor jou in petto als je meedoet met de Changemaker Academy?

Dit gaan we doen:

  • 6 online lessen met iedere week een mooi werkboek
  • 4 maanden ondersteuning van mij en de andere changemakers in een besloten Facebook groep (waar je altijd terecht kan voor vragen)
  • 5 Masterminds via Skype waarin je samen met anders changemakers stappen zet in het vergroten van jouw fanbase
  • toegang tot de besloten Facebook groep
  • een LIVE dag vol ontmoeting en actie 
EN?
Heb je echt het gevoel dat dit wat voor jou is?

Dan nog even dit …

… de Changemakers Academy is niet voor jou wanneer je …

  • een dromer bent die liever wil blijven dromen van een betere wereld
  • een wereldverbeteraars bent die geen hulp nodig heeft en het liefst alles alleen doet
  • niet klaar bent om hun verantwoordelijkheid voor de wereld op te pakken
  • liever klein wilt blijven dan grootst te doen en denken
  • geen changemaker bent [Huh? Waarom lees je dit nog dan!?]

Nog altijd hier? Goed, dan ben je misschien wel een perfecte kandidaat voor de Changemakers Academy.

Even checken, de Changemaker Academy is echt voor jou als je …

  • een changemaker met een droomdoel voor een mooiere samenleving, een betere wereld bent
  • een ondernemende wereldverbeteraars bent die een beweging op gang willen brengen
  • het gevoel hebt dat het tijd is om jezelf zichtbaar te maken met jouw droomdoel, jouw missie
  • klaar bent om los te komen van de grijze massa en die kleur durft te bekennen
  • als changemakers je stempel op de wereld wil drukken, iets achter wil laten
  • echt de verandering wilt zijn die je wilt zien in de wereld #bethechange
  • en je dat niet alleen, maar samen wil doen met jouw fans en andere changemakers!

Nog altijd hier? Dan kan ik niet wachten om jou te gaan helpen om jouw impact te vergroten? 

Mail me direct! Dan onderzoeken we samen of er een match is.

Dit kan ik ook voor jou betekenen!

Heleen Brinkman vertelt je graag wat meer over haar ervaring tijdens de Changemakers Academy!

Winfried Timmers vertelt je graag wat meer over zijn ervaring tijdens de Changemakers Academy!

Marlous Verboogen vertelt waarom ze door met Irene te werken nu met veel meer plezier haar kinderdagverblijf runt!

Rieky Sturme koos krachtiger voor haar missie; duurzame mode op maat. Luister hoe enkele marketing stappen haar dichter bij meer ideale klanten bracht. 

Jacqueline Spuijbroek liep al een tijdje rond met een bedrijfsidee voor yoga en coaching. Met de juiste tips (en een beetje aanmoediging) ging ze het ook echt DOEN. Luister naar haar verhaal:

Benieuwd naar de ervaringen van Illa Wolters?
Bekijk snel het filmpje!

Benieuwd naar de ervaringen van Geerte Paradies?
Bekijk snel het filmpje!