Tadaaaaa … mijn nieuwe logo!

In mijn vorige bedrijf besteedde ik heel wat uurtjes aan een naam en logo voordat ik van start ging. Super trots was ik, maar denk je dat het mijn klanten uitmaakte wat voor logo er op mijn kaartje of boven mijn facturen stond? Ik merkte dat dat helemaal niet zo belangrijk is. En dat je ook gewoon kunt starten zonder naam en zonder logo. 

Tijd voor iets nieuws

Toen ik vier jaar terug besloot mijn kennis en expertise op het gebied van strategie, communicatie en (grassroot) campaigning enkel en alleen nog maar in te gaan zetten voor changemakers, ben ik daarom gewoon gestart. Wel ff een website in elkaar gezet en daarmee ook visite kaartjes gedrukt. Ow ja en ik had ook een naam bedacht … ik vermoed dat je die niet eens kent.

Dus ging ik aan de slag als mezelf. Irene Janssen. Maar na vier jaar wilde ik heel graag aan de slag met mijn branding. 

En dat lijkt simpel (och je kunt ook dat vast veel simpeler doen dan ik deed) maar daar kwam toch nog heel wat bij kijken.

Want als het goed is straalt je branding en je logo helemaal jou uit. Gewoon zoals je bent. Tegelijkertijd moet het ook een beeld geven van wat ik voor je kan betekenen. 

Vanuit de inhoud

Zoals je weet werk ik met changemakers: leiders, experts en ondernemers die bijdragen aan een positieve verandering. Ze willen IMPACT creëren en willen daarvoor anderen enthousiasmeren en inspireren om in actie te komen. Dat begint bij een authentiek boodschap die inspireert en die helemaal ‘klopt’ met de persoon achter de changemaker. Van daaruit ga je de verbinding aan met je publiek, maar je ze enthousiast en ontstaat er een beweging voor verandering. En naast een sterke, helder boodschap en een strategie om te zorgen dat anderen ook echt in actie komen voor die positieve verandering, is het ook een kwestie van leiderschap tonen. En dus ook op zoek blijven gaan naar waar je zelf als leider blij van wordt en blijft. Zodat je zelf in beweging blijft en doorzet … ook als het even tegenzit.

Woorden als PURPOSE, POWER en PLAY moesten terugkomen, maar ook LOVE, HONESTY, FREEDOM en CHANGE. 

Huh?! Een bij?

Ergens in het proces ontstond het beeld van een bij (met dank aan @Kim Merema haar zandbak sessie!). 

Zelf wist ik het zo net nog niet. Totdat mijn zoon zei: “Mama, bijen zorgen voor de wereld, ze bestuiven en laten alles groeien en bloeien. Zo zorgen ze voor de natuur en het eten van mensen!”

Nou. Dat. Dus. 

Bovendien laten bijen zien hoe je door hard werken het onmogelijke mogelijk maakt. 

Net als alle mooie changemakers dat laten zien. 

En dat allemaal samen leverde mijn nieuwe logo op. Met bij dus.

Wordt jij blij van bijen? Of juist helemaal niet?

Ik ben heel benieuwd te horen of jij iets met bijen hebt (of juist helemaal niet!?).

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *